Edwin Renzen

Medeoprichter en CEO van Stint Urban Mobility
Edwin Renzen

In 2011 is Edwin met zijn compagnon Peter gestart met de ontwikkeling en productie van een voertuig voor de kinderopvang: de Stint. In 2018 reden er circa 3000 voertuigen op de Nederlandse fietspaden, met totaal ruim 10 miljoen kilometers op de tellers. Ook waren er plannen om uit te breiden naar Europa.

Alle plannen werden echter abrupt tot stilstand gebracht in 2018, na een tragisch ongeluk met een Stint in Oss. Edwin en zijn bedrijf leken kansloos toen de Stint permanent van de weg werd gehaald en nieuwe wetgeving moest worden opgesteld. Maar na twee jaar van tegenslagen en meerdere ‘bijna-faillissementen’, werd de vervanger van de Stint – de BSO bus – goedgekeurd en toegelaten tot de openbare weg.

Inmiddels rijden er ruim 1500 nieuwe voertuigen op de weg en is Edwin met zijn team van 25 medewerkers weer terug op oude krachten. De horizon staat gericht op Europa en eind 2022 verwacht Edwin de Europese toelating voor twee nieuwe Stint voertuigen voor o.a. postbezorging en reinigingswerkzaamheden voor gemeenten. Ook zijn er nieuwe vervoersconcepten en een elektrische boot in ontwikkeling voor 2023