Victor Knaap

Mede-oprichter en CEO EMEA van Media.Monks

Victor Knaap, door The Drum uitgeroepen tot een van de beste digitale marketeers ter wereld, sloot zich in 2003 aan bij Media.Monks. Sindsdien staat hij aan het roer van de internationale expansie van het bedrijf. In 2018 fuseerde Media.Monks onder zijn leiding met S4Capital en is sindsdien uitgegroeid tot een van de meest succesvolle digitale reclamebedrijven ter wereld, met meer dan 8300 werknemers wereldwijd. Naast het leiden van geïntegreerde Content, Data & Digital Media and Technology activiteiten in de EMEA-regio is Victor verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van S4Capital’s global ESG strategie.

Media.Monks is uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende creatieve bedrijven in de digitale sector en dit jaar uitgeroepen tot Campaign’s Digital Innovation Company of the Year en Webby’s Digital Studio of the Year en heeft daarnaast al meer dan 300 FWA en 131 Cannes Lions gewonnen.

 

Naast zijn succes op het gebied van groei en ondernemerschap, is Victor ook een veelgevraagd spreker, opiniemaker, investeerder en filantroop. Met trots geeft hij zijn kennis door aan de volgende generatie van digitale ondernemers en steunt een veelvoud aan initiatieven die toegang tot digitaal onderwijs versterken. Zo is Victor actief binnen de Nederlandse non-profitorganisatie 100WEEKS en het mentorprogramma van NL2025. Verder is hij lid van de adviesraad van IAB NL—de onafhankelijke brancheorganisatie voor digitale reclame en marketinginnovatie—en bestuurslid van de UN Global Compact Board in Nederland. Bovendien is Victor betrokken bij Dutch Digital Design, het initiatief dat de zichtbaarheid van de Nederlandse digitale industrie in het buitenland bevordert.