Armin van Buuren zorgt voor spectaculair einde BusinessBoost Live

Rotterdam, 20 maart 2019 – Armin van Buuren heeft zojuist op spectaculaire wijze de derde editie van het ondernemersevent BusinessBoost Live afgesloten. De meervoudig beste DJ van de wereld verraste een vol Rotterdam Ahoy met een optreden, nadat hij eerder op de avond al op het podium stond als hoofdspreker. Ook topondernemers als Dirk de Bruijn (Swapfiets), Steven Schuurman (Elastic), Corinne Vigreux (TomTom) en Michel Muller (Picnic) waren te gast. Laatstgenoemde won met zijn bedrijf tevens de Gouden Groeier award, voor het snelst groeiende bedrijf van 2018.

BusinessBoost Live is een event voor en door ondernemers en biedt bezoekers een avondvullend programma met een mix van (tafel)gesprekken en entertainment. Hoofdthema van deze editie was ‘business model shifts’, ofwel veranderende businessmodellen.

Na de opening van Vincent van den Boogert (CEO ING Nederland) interviewde Eva Jinek aan een zogenaamde ‘ondernemerstafel’ een viertal topondernemers die allemaal voor opschudding hebben gezorgd in hun markt. Michiel Muller, die met zijn online supermarkt Picnic een shift maakte van analoog naar digitaal: “Het is vaak goed nieuws als een concurrent een beetje geïrriteerd raakt door je komst. Zo kregen wij bij onze start van alle grote supermarkten te horen dat boodschappen gratis thuisbezorgen helemaal niet kon”.

Steven Schuurman van Elastic benadrukte het belang van investeren in mensen. “Toen Elastic net groeide konden we een top IT’er uit Amerika tekenen, maar die wilde wel een paar ton per jaar verdienen. Dan moet je even slikken, maar het toch doen. Als je tenminste weet waar die persoon allemaal toe in staat is.”

Corrine Vigreux was de grootste expert in veranderende businessmodellen. Zij moest met haar bedrijf TomTom noodgedwongen van koers wijzigen toen navigatie gratis werd. Haar tip: “De stip op de horizon blijven zien. Onze missie was altijd om de ‘weg te kennen en veiliger te maken’, dus nu ontwikkelen we bijvoorbeeld technologie voor zelfrijdende auto’s”. Daarnaast gaf de Franse onderneemster een mooi voorbeeld van het doorzettingsvermogen dat je als ondernemer nodig hebt om je product in de markt te zetten: “Ik heb zelf mensen in mijn kleine autootje in Parijs rondgereden om ze te overtuigen van ons navigatiesysteem”.

Tot slot zorgde Dirk de Bruijn van Swapfiets voor een komische noot: “Bij ons is de gemiddelde leeftijd 27 jaar. Dat heet dan ‘werken bij een jong dynamisch bedrijf’, maar betekent eigenlijk dat niemand weet hoe het werkt en het één grote chaos is’. Om daarna snel toe te voegen: “Het grote voordeel is wel dat deze mensen zitten nog niet vastgeroest in patronen en zijn makkelijker mee te krijgen”.

Armin van Buuren was de hoofdspreker van de avond. De DJ over zijn uitnodiging op een ondernemersevent: “Ik ben eigenlijk ondernemer door nood geboren. Ik had niet het idee dat ik bij de juiste platenmaatschappij zat en toen ben ik ‘m maar zelf begonnen, samen met een vriend.”

Naast van Buuren stonden ook Johnny de Mol en ‘Zomergast’ Esther Perel op het podium. Laatstgenoemde introduceerde in haar keynote de term ‘relatierevolutie’, over de veranderende band die werknemers hebben met hun baan. Tussendoor waren er optredens van zangeres Davina Michelle, cabaretier Najib Amhali. Ook reikt Takeaway.com CEO Jitse Groen namens NLgroeit de ‘Gouden Groeier’ award uit aan Picnic, die in 2018 de grootste sprong maakte in aantal werknemers.

BusinessBoost Live is een initiatief van Tribe Company. ING is trotse hoofdsponsor van het event.

Deel op social media:

Share on facebook
Share on linkedin