Unieke ondernemers. Eerlijke gesprekken. Nieuwe inzichten.

Top-groeiondernemers zoals Michiel Muller en Raymond Cloosterman vertelden in de afgelopen editie van BusinessBoost live Online hoe zij hun bedrijven internationaal op de kaart hebben gezet. Wilt u leren hoe u uw bedrijf internationaal kan laten groeien, waar u op moet letten, wat er allemaal bij komt kijken en wat de do’s and don’ts zijn? Kijk dan de uitzending terug!

ING-aangepast

Partners |

NLGroeit vectorlogo
TC_Logo_RGB_DiaNeg_FC

Afgelopen editie aan het woord

Met deze top-groeiondernemers en experts ging Sofie dinsdag 1 juni in gesprek over internationale groei. U kunt de uitzending terugkijken in onze bibliotheek.

Edwin van der Sar
Algemeen Directeur Ajax

Edwin van der Sar beëindigde zijn actieve voetballoopbaan in de zomer van 2011. Daarna richtte hij de Edwin van der Sar foundation op en haalde hij het diploma International Master in Sport Management aan de Johan Cruyff Institute of Sport Studies. Eind 2012 werd hij benoemd tot directeur marketing bij Ajax. Van der Sar is sinds 11 november 2016 algemeen directeur en tevens directievoorzitter. Tijdens deze editie vertelt Edwin hoe hij de Ajax-filosofie internationaal uitdraagt. Ook legt hij de verschillen uit tussen het vermarkten van een voetbalfilosofie en het internationaal verkopen van producten.

Raymond Cloosterman
Oprichter en CEO Rituals



Raymond Cloosterman is ondernemer, merkbouwer en bedrijfseconoom. Na een carrière van 13 jaar bij Unilever, ging hij op een wereldwijde ontdekkingsreis naar de nieuwste trends in producten voor persoonlijke en huishoudelijke verzorging, merken en winkelconcepten. Dit bracht hem het inzicht dat mensen hun huis zien als een verlengstuk van hun persoonlijkheid. En zo ontstond Rituals. Hij overwon vele tegenslagen met zijn bedrijf, overleefde een bijna-faillissement en begon pas na een aantal jaar succes te boeken. Inmiddels is Rituals uitgegroeid tot een wereldwijd bekend merk met zo’n 800 eigen winkels en 2000 shop-in-shops in 27 landen. Raymond vertelt deze editie hoe hij zijn ambitie ‘to build a global brand without budget’ heeft waargemaakt.

Justin Jansen
Professor Corporate Entrepreneurship RSM

Justin Jansen is hoogleraar Ondernemerschap aan de Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit en academisch directeur van het Erasmus Centre for Entrepreneurship. Hij is o.a. bekend van de Top 250 Groeibedrijven en het ScaleUp Dashboard en doet al meer dan twintig jaar onderzoek bij succesvolle Nederlandse groeibedrijven. Hij is adviseur, verzorgt trainingen en is co-auteur van het recentelijk verschenen boek ‘Naar een Gezond Groeibedrijf in Vijf Stappen’. Justin vertelt ons tijdens deze editie wat gezonde groei voor een bedrijf betekent: niet alleen groter worden, maar ook slimmer, sterker en duurzamer. De avond wordt extra bijzonder omdat hij ook de nieuwe editie van de Top 250 groeibedrijven lanceert!

Dirk de Bruijn
Oprichter Swapfiets

De iconische blauwe fietsbanden van Swapfiets zijn niet meer weg te denken uit het straatbeeld van de Nederlandse steden. Dirk de Bruijn is Swapfiets gestart samen met twee compagnons eind 2014 met de missie om steden leefbaarder te maken door fietsen aan te bieden in abonnementsvorm. Inmiddels is Swapfiets niet alleen actief in steden in Nederland maar actief in meer dan 70 steden in 9 landen en reikt het productaanbod van de oer hollandse omafiets tot e-bikes en in een aantal grote Europese steden ook elektrische stepjes en e-scooters. In deze editie vertelt Dirk waarom iedere nieuwe vestiging in het buitenland eigenlijk gewoon een compleet nieuw bedrijf is.

Michiel Muller
Oprichter Picnic

Michiel Muller is mede-oprichter van online supermarkt Picnic. Het bedrijf bestaat sinds 2015, bezorgt uitsluitend aan huis en heeft geen eigen winkels. In de afgelopen jaren heeft Picnic een enorme groei doorgemaakt. In 2018 gingen zij van start in de Duitse regio Düsseldorf en inmiddels is Picnic actief in meer dan 40 Duitse plaatsen. In Nederland krijgen klanten in ruim 125 steden hun boodschappen gratis thuisbezorgd met een van de ruim 1000 elektrische bezorgwagentjes. ​De online supermarkt gaat nu ook Frankrijk veroveren. Tijdens deze editie vertelt Michiel over deze stap en de weg ernaartoe!

Marieke Blom
Hoofdeconoom ING

Als hoofdeconoom bij ING Nederland verschijnt Marieke Blom vaak in de media waar zij wordt gevraagd haar visie en economische vooruitzichten rondom de coronacrisis te delen. Samen met haar team houdt Marieke de economie nauwlettend in de gaten en analyseert zij de gevolgen van de coronacrisis. Ook deze editie praat Marieke ons bij over onder andere haar verwachtingen voor de komende maanden en zoomt ze in op de internationale economische ontwikkelingen.

Arjen Paardekooper
Blenheim advocaten

Arjen is advocaat ondernemingsrecht bij Blenheim Advocaten. Recent heeft hij een COVID-19 handleiding voor ondernemers geschreven om hen te helpen met juridische vragen. Als vaste online gast praat hij ondernemers elke maand bij over de laatste ontwikkelingen omtrent wet- en regelgeving.Deze editie deelt Arjen het laatste nieuws over wet- en regelgeving in het buitenland en de juridische aspecten van het internationaal zakendoen.​​​​​

Video’s terugkijken?

Dat kan in onze bibliotheek. Hier vindt u alle video’s van de afgelopen edities. Zoek naar een spreker uit het programma of tussen de thema’s naar uw interesse. Ook kunt u filteren op de datum van een specifieke editie. U kunt zowel fragmenten als een volledige editie terugkijken.

1:27:38

Internationale groei

Internationale groei

Top-groeiondernemers zoals Michiel Muller en Raymond Cloosterman vertelden in de afgelopen editie van BusinessBoost live Online hoe zij hun bedrijven internationaal op de kaart hebben gezet. Wilt u leren hoe u uw bedrijf internationaal kan laten groeien, waar u op moet letten, wat er allemaal bij komt kijken en wat de do’s and don’ts zijn

11:52

Michiel Muller

Internationale groei

Michiel Muller is mede-oprichter van online supermarkt Picnic. Het bedrijf bestaat sinds 2015, bezorgt uitsluitend aan huis en heeft geen eigen winkels. In de afgelopen jaren heeft Picnic een enorme groei doorgemaakt. In 2018 gingen zij van start in de Duitse regio Düsseldorf en inmiddels is Picnic actief in meer dan 40 Duitse plaatsen. In Nederland krijgen klanten in ruim 125 steden hun boodschappen gratis thuisbezorgd met een van de ruim 1000 elektrische bezorgwagentjes. ​ De online supermarkt gaat nu ook Frankrijk veroveren. Tijdens deze editie vertelt Michiel over deze stap en de weg ernaartoe!